Gry strategiczne na konferencje i warsztaty

Problemy pojawiające się w życiu osobistym albo zawodowym, są czymś zupełnie normalnym. Różni ludzie radzą sobie w różny sposób z tym, żeby je rozwiązać, części pójdzie to wszystko sprawnie, a u innych znacznie wolniej. Sporo różnych technik pozwala na to, żeby nauczyć się inaczej podchodzić do tych problemów, a także skutecznie znajdować rozwiązania mogące pomóc.

Jedna z takich technik to gry strategiczne (patrz dodatkowe informacje: http://www.symulacje.edu.pl ), założenia której będą się opierać na skupieniu się na człowieku i jego potrzebie stworzenia najróżniejszych usprawnień. Wykorzystanie w odpowiedni sposób symulacji biznesowych pozwoli na dojście do rozwiązań odbiegających od ogólnych szablonów. Design Thinking jest stosowany w rozmaitych celach w biznesie, na przykład w szeroko pojętym Human Resources.

W oparciu o dostępne statystyki prawie 80% osób zajmujących się zarządzaniem uznaje gry biznesowe za element o dużym znaczeniu w organizacjach, w których są zatrudnieni. Dodatkowo, w podmiotach, gdzie do zarządzania zasobami ludzkimi przykładana jest duża waga, metoda ta jest stosowana znacznie częściej. Umożliwia to między innymi, aby zupełnie inaczej spoglądać na potencjalnych pracowników, a tym samym mieć możliwość optymalnego wyboru.

Punktem wyjścia w przypadku metody gry strategicznej jest dokładne określenie problemu, wtedy duża część sukcesu będzie załatwiona. Pytanie, które należy zadać na samym początku, to, z jakich powodów będzie coś do zmiany, a w drugim etapie co można zmienić w konkretnym obszarze. Aby pytanie trafiło do właściwych osób, należy stworzyć grupę ekspertów z dużym doświadczeniem, najlepiej mających różne umiejętności i pracujących na różnych stanowiskach.

Metoda, która tu jest pokazywana to przede wszystkim praca warsztatowa, z tego też powodu zbudowana grupa musi być dobrze poinformowana o problemie do rozwiązania. Należy także poszczególnym członkom pozwolić się wypowiedzieć na temat poruszanego rozwiązania. Każda osoba może całkowicie inaczej widzieć poszczególne elementy całości, a co będzie z tym później związane mieć później inne pomysły.

Wiedząc już, co jest źródłem problemów i jaki jest cel, do którego się dąży, należy zająć się klientem. W przypadku działów personalnych jest to po prostu kandydat poszukujący zatrudnienia. Rolą zespołu będzie analiza jego potrzeb i oczekiwań, a w dalszej kolejności później stworzenie charakterystyki. Ostatni krok symulacji menedżerskiej, zajmujący najwięcej czasu to wymyślanie, i wybranie wśród znalezionych rozwiązań tego najbardziej odpowiedniego.

Be the first to comment on "Gry strategiczne na konferencje i warsztaty"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*